Gå til hovedindhold

Arbejde i Børn og Unge

Vores vigtigste opgave er at skabe sammenhæng og helhed i indsatsen for børn og unge i alderen 0 til 18 år.

  • Læs op

Indhold

    I Børn og Unge lægger vi stor vægt på den enkelte medarbejders trivsel og stærke fællesskaber på tværs af fagligheder.

    Du kan følge os på Facebook og LinkedIn, hvor vi blandt andet poster stillingsopslag og nyheder. Du kan også læse vores nyhedsbrev 'BU Nyt', der indeholder en bred vifte af historier, både fra børn og unges dagligdag men også fra pædagogernes, lærernes og forvaltningens virkelighed.

    Hvis du søger job i Børn og Unge, kan du på den måde få en god idé om, hvem vi er, og hvad vi laver. Det giver dig en fornemmelse af, hvad det vil sige at arbejde i Børn og Unge.

     

    Dine muligheder for uddannelse

    I Aarhus ønsker vi at skabe de bedst mulige vilkår for, at medarbejdere i de aarhusianske dagtilbud kan uddanne sig til pædagog eller pædagogisk assistent.

    Din karriere og kompetenceudvikling

    I Børn og unge i Aarhus lægger vi vægt på, at medarbejdere og ledere udvikler sig igennem et helt arbejdsliv. Derfor tilbyder vi gode muligheder for kompetenceudvikling og videreuddannelse.

    Sådan arbejder vi i Børn og Unge

    I Børn og Unge har vi de seneste år arbejdet med at udvikle stærkere læringsfællesskaber lokalt på de enkelte arbejdspladser og på tværs af organisationen. Vi er stadig i gang, for det tager tid, inden en ny kultur bliver en del af praksis.

    Ledelse

    For at lykkes med børnene og de unge er god ledelse en væsentlig faktor. Vi har derfor fokus på ledelse i Børn og Unge – og den løbende udvikling af god ledelse.

    Stærkere Læringsfællesskaber

    I Børn og Unge arbejder vi med stærkere læringsfællesskaber på hele 0-18 års området, fordi vi ønsker at fremme helhed og sammenhæng i børnene og de unges liv, og fordi det øger børn og unges læring, udvikling og trivsel, når vi som fagprofessionelle samarbejder systematisk, vedvarende og struktureret.

    Sidst opdateret: 12. marts 2024