Personlig Assistance
Hvis din medarbejdere har en varig og betydelig begrænsning i sine fysiske eller psykiske funktionsevner, og har heraf behov for hjælp i udførelsen af sine arbejdsopgaver, kan ordningen for personlig assistance være en mulighed.
Dine medarbejdere skal selv kunne varetage det faglige indhold i jobbet, men kan få personlig assistance til udførelsen af arbejdsopgaverne.
Ordningen må ikke have vikarlignede karakter, og der må ikke være merbeskæftigelse i ordningen. Det betyder, at din medarbejders opgavemængde ikke må øges grundet den personlige assistance, men skal være den samme som andre medarbejdere med samme opgavefunktion.
Som arbejdsgiver kan du og din medarbejder ansøge om personlig assistance via henvendelse til jobcentret. Se kontaktoplysninger i højre side.
Jobcentret anvender et dialogskema til vurderingen af betydningen af din medarbejderes funktionsevne og om nedsættelsen er foreneligt med arbejdet.
Ved ændringer i arbejdsforhold, som har betydningen for ordningen, skal jobcentrets orienteres. Dette er gældende ved længerevarende fravær grundet sygdom, og senest efter 3 ugers sygdom hos den ansatte.
Jobcentret følger løbende op på ordningen, og anvender et skema ved opfølgningen.
Sociale Forhold og Beskæftigelse
Drejer din henvendelse sig om råd og vejledning i forbindelse med en sygemelding i en ansættelse eller om støttemuligheder i en ansættelse, hvor der ikke er en sygemelding, kan du kontakte til fastholdelseskonsulenterne.
Telefon 41 85 50 25
Har du spørgsmål vedrørende de handicapkompenserende ordninger.
Telefon 41 85 50 25
Forhandling- Fortrinsret henvendelse
Telefon 41 85 50 25
Telefontider
Mandag-onsdag klokken 8-15
Torsdage klokken 8-17
Fredag klokken 8-15
Vejlby Centervej 52
8200 Aarhus N