Arbejdsgivers 4 ugers sygefraværssamtale
Virksomheder skal indkalde sygemeldte medarbejdere til sygefraværssamtale senest 4 uger fra første sygedag.
Samtalen skal handle om, hvordan og hvornår medarbejderen kan vende tilbage til arbejdet og have fokus på, hvad virksomheden kan gøre.
Arbejdsgivere må ikke spørge til diagnosen, men gerne til sygdommens konsekvenser for arbejdet.
Sygefraværssamtalen giver virksomheden mulighed for at støtte en sygemeldt medarbejder og tilrettelægge arbejdet, så den sygemeldte hurtigst muligt kan vende tilbage til arbejdet.
Kontakt jobcentret, hvis du ønsker mere information om virksomhedens 4 ugers sygefraværssamtale.
Du kan også få hjælp hos Arbejdstilsynets Call Center på tlf.: 70 12 12 88, der kan vejlede om arbejdet med sygefravær.
Sociale Forhold og Beskæftigelse
Drejer din henvendelse sig om råd og vejledning i forbindelse med en sygemelding i en ansættelse eller om støttemuligheder i en ansættelse, hvor der ikke er en sygemelding, kan du kontakte til fastholdelseskonsulenterne.
Telefon 41 85 50 25
Har du spørgsmål vedrørende de handicapkompenserende ordninger.
Telefon 41 85 50 25
Forhandling- Fortrinsret henvendelse
Telefon 41 85 50 25
Telefontider
Mandag-onsdag klokken 8-15
Torsdage klokken 8-17
Fredag klokken 8-15
Vejlby Centervej 52
8200 Aarhus N