Udbud og udlicitering af driftsopgaver
Se hvilke regler og procedurer der gælder ved udbud og udlicitering af Aarhus Kommunes driftsopgaver.
Aarhus Byråd har besluttet, at ved udbud og udlicitering af driftsopgaver gælder der følgende:
- Ved udbud, der omfatter mere end 5 medarbejdere skal beslutning om udbud træffes i Byrådet
- Som udgangspunkt udarbejdes kontrolbud (omkostningsopgørelse svarende til den nuværende opgaveløsning) og eget bud (her kan egen leverandør vælge at effektivisere inden tilbud afgives)
- Ved udbud og efterfølgende aftaleindgåelse anvendes sociale klausuler (jf. Byrådsbeslutninger og vejledning herom)
- Der gælder særlige regler for inddragelse af MED jf. særskilt, beslutning, aftale og vejledning herom)
Kontakt
Indkøb og Udbud
Borgmesterens Afdeling
Rådhuspladsen 2
8000 Aarhus C
89 40 60 00
bedreindkoeb@ba.aarhus.dk
Sidst opdateret: 18. august 2023