Gå til hovedindhold

AnsøgningsPortalen

Send din ansøgning her.

  • Læs op

Indhold

    Opret ansøgning ved at klikke her

    Ansøgningsportalen

    Ansøgningsportalen kræver, at du logger på med MitID som privatperson eller med MitID Erhverv knyttet til den virksomhed, institution, foreningen eller lignende, som du søger på vegne af. 

    Når du ansøger med dit personlige MitID vil det være dit CPR-nummer der fremgår på ansøgningen. Søger du med MitID Erhverv vil det være organisationens CVR-nummer der fremgår på ansøgningen. Begge disse oplysninger er kun synligt for Kulturforvaltningens medarbejdere og benyttes ifm. udbetaling af eventuelle tilskud.

    Nogle kan opleve, at der ved login med MitID kommer en fejlmeddelelse, hvor der står 'error'. Dette kan skyldes at der sidder nogle cookies og driller. Derfor foreslår vi at du prøver følgende: 

    1. Benyt en anden browser, f.eks. skift fra Chrome til Microsoft Edge
    2. Ryd cookies i din browsers indstillinger.
      1. Gå i indstillinger
      2. Gå til 'sikkerhed og privatliv'
      3. Klik på 'ryd browserdata'
      4. Tjek af i ’cookies og andre websitedata'
      5. Klik 'ryd data'
    3. Åbn et inkognito-vindue i din browser og prøv at log ind den vej. 

    Hvis du som privatperson ansøger en pulje på vegne af en forening, institution, en anden privat person eller en gruppe af ansøgere, forudsættes det, at den/de pågældende har givet tilladelse hertil.

    Alle udbetalingsoplysninger (i form af CPR-, CVR- eller SE-nummer) oplyst på ansøgningerne vil blive verificeret i forhold til hvem der ansøges for, i forbindelse med udbetalingen via Aarhus Kommunes økonomisystem.

    Det er en god idé at forberede dit materiale, før du begynder at udfylde en ansøgning:

    • Gå igennem ansøgningsskemaet for den pågældende pulje, så du kan danne dig et overblik over, hvad ansøgningen kræver. Du finder et eksempel på ansøgningsskemaet under den enkelte pulje på siden her.
    • Forbered de filer du vil/skal vedlægge ansøgningen, både i forhold til kravene om størrelse (størrelsen er angivet i det enkelte felt), længde og tilladte formater, som er følgende:
      • Tekstfiler – skal uploades som PDF-fil
      • Billede- og lydfiler - specielt for Musikpuljen bedes musikfilerne vedlægges som MP3.

    Ansøgningsskemaet består af 4 typer felter:

    1. skrivefelter med max. anslag
    2. felter med drop-down-funktion
    3. felter til upload af fil(er)
    4. datofelter

    Obligatoriske felter er markeret med en stjerne*. Nogle af felter er markeret med (*) og det betyder, at du kan vælge mellem 2 felttyper; at skrive i et felt eller uploade en fil. Vær også opmærksom på følgende:

    Ved skrivefelter er der et max. antal anslag. Du kan se antal anslag, du har brugt under feltet. Vær opmærksom på at linjeskift, bullets o.l. fylder meget og kan snyde i forhold til det oplyste forbrug af anslag.

    Oplysningerne skal gemmes løbende, så husk derfor at trykke ’gem’, inden du går til næste side. Gør du ikke det, vil felterne på den aktuelle side gå tabt.

    Hvis du ikke kommer videre til næste side, er det fordi, at der er fejl og/eller mangler i din ansøgning. Dette vil være oplistet øverst i ansøgningen.

    Når du har indsendt din ansøgning sker der følgende:

    1. Du vil modtage en bekræftelse på e-mail med oplysning om sagsnr. og forventet dato for afgørelse på din ansøgning.
    2. Vi vil kontakte dig, hvis vi har brug for yderligere oplysninger. I den forbindelse kan vi vælge at åbne ansøgningen for dig i AnsøgningsPortalen, så du kan tilføje yderligere tekst/filer
    3. Endeligt svar vil blive fremsendt på e-mail, hvor afgørelsen er vedhæftet som PDF-fil
    4. Hvis du får tilsagn om støtte, vil betingelserne for at få udbetalt bevillingen være beskrevet i det vedhæftede bevillingsbrev, bl.a.:
      • Regnskabsregler herunder reglerne/mulighederne vedr. fremsendelse af bilag til regnskabet
      • Sidste frist for at indsende regnskab
      • Hvordan du indsender regnskabet
      • Udbetalingsmuligheder

    Har du oprettet en ansøgning og vil redigere den, kan du sende en mail til kultur@aarhus.dk - så åbner vi ansøgningen for dig. 

    Ifølge EU's persondataforordning – også kaldet GDPR – har vi pligt til at oplyse om, hvorfor og hvordan vi opbevare personlige data og rettighederne i den forbindelse. I en ansøgning vil vi have personlige oplysninger for den der opretter ansøgningen samt for de personer, som er nævnt i ansøgningen.

    På sidste side af ansøgningen skal du derfor oplyse de personer, som er nævnt i ansøgningen. Når ansøgningen indsendes, vil der automatisk blive fremsendt en mail til personerne på listen med oplysning om opbevaring af deres personlige data og deres rettigheder i den forbindelse.

    Af hensyn til regler om behandling af personfølsomme data, er det er kun oplysningerne om ansøgers navn og ansøgers hjemby og projektansvarliges navn der overlades til eventuelle kunstfaglige udvalg. Disse er til gengæld afgørende for deres behandling af sagen ifølge retningslinjerne for puljen om ansøgers tilhørsforhold til Aarhus Kommune.

    For at kunne overholde dette, er det vigtigt, at der ikke bliver oplyst irrelevante personlige oplysninger i de filer, som vedlægges ansøgningen. Et eksempel: ved vedlæggelse af CV skal der kun fremgå personens
    navn og bopælskommune.

    Læs om vores behandling af personlige data her.

    Sidst opdateret: 18. juli 2024