Hvordan låner jeg en bycykel?

Med en bycykel kan du let og fleksibelt komme rundt i Aarhus - eksempelvis det sidste stykke til arbejde eller studie fra tog, bus eller letbane.

I byrummet kan du støde på de orange bycykler.

Bycyklerne er leveret af Donkey Republic og kan lejes i alt mellem 30 minutter og 14 dage. Find mere information i menuerne herunder.

Du kan også bare besøge Donkey Republics hjemmeside her og komme i gang!

Du installerer appen på din telefon, finder den nærmeste ledige lejecykel og lejer den vha. appen. Du kan leje op til 5 cykler samtidigt i fra 30 minutter op til 14 dage. Find så cyklen og lås den op ved endnu et klik i appen.

Prisen for at leje en cykel i Aarhus er:

30 minutter - 12,50 kr.
    2 timer - 50 kr.
    6 timer - 70 kr.
    12 timer - 85 kr.
    1 dag - 100 kr.
    2 dage - 180 kr.
    3 dage - 240 kr.
    4 dage - 290 kr.
    5 dage - 340 kr.
    6 dage - 380 kr.
    7 dage - 420 kr.

Du kan finde din lejecykel i nærmeste Donkey-spot ved at matche cykelID’et, der er angivet i appen med det tilsvarende ID på cyklen, som er synligt på cykelstyret. Når du er tæt på cyklen, kan du vælge “Unlock” i appen, for at låse cyklen op. Det er vigtigt, at Bluetooth er slået til på din telefon. Appen vil så forbindes til låsen og automatisk låse cykellåsen op.

I løbet af din leje, kan du parkere og låse din cykel hvor som helst, og den vil stå klar til dig, når du kommer tilbage. I slutningen af din leje, skal du aflevere cyklen i en tilgængelig Donkey-spot, som findes vha. appen. Hvis du afleverer cyklen udenfor en Donkey-spot, vil du blive pålagt et relokaliseringsgebyr.

Sidst opdateret: 19. august 2024