Gå til hovedindhold

Broen - hjælp til flere problemstillinger

Hvis du har brug for en ekstra indsats med hjælp til flere problemstillinger, kan et forløb med tæt, fleksibel kontakt til en fast behandler og medicin være løsningen for dig.

Indhold

    Sådan gør du, hvis du skal hente medicin, og du har symptomer på corona eller er nær kontakt til en, der er syg

    Bliv hjemme, og mød ikke op hos Rusmiddelcenter Aarhus.
    Kontakt i stedet sundhedsteamet – så finder vi ud af, hvordan du kan få din medicin.

    Ring på 89 40 66 01 alle hverdage 9-12 og torsdage 9-10.
    Du kan også sende en mail til: sundhedsteamet.cfm@aarhus.dk inden kl. 14 på hverdage.

    Vi skal nok sørge for, at du kan få din medicin, så længe du passer på os og andre ved at blive hjemme, hvis du har symptomer på corona.

    Symptomerne er: Feber, tør hoste, vejrtrækningsbesvær, træthed, tab af smags- og lugtesans, muskelsmerter og ondt i halsen.

    Du skal også blive hjemme, hvis du er nær kontakt til en, der enten er syg med corona, eller er blevet testet positiv for covid-19.

    Har du selv været syg med corona, skal du kunne fremvise en negativ corona-test, før du møder ind hos Rusmiddelcenter Aarhus igen.

    Broen er et tilbud i Rusmiddelcenter Aarhus. Her tilbyder vi hjælp til dig, der har flere udfordringer af sundhedsmæssig, psykisk eller social karakter.

    Det er gratis at blive tilknyttet Broen. Lyder det som noget for dig, eller ønsker du at høre mere om tilbuddet, så er du velkommen til at kontakte Rådgivningen på 89 40 11 95.

    Hvordan er det at komme i Broen?

    I Broen vil du blive tilknyttet en behandler, der kan hjælpe dig med det, der fylder for dig, og det som er vigtigt at tage hånd om, for at du kan få en bedre hverdag.

    I dagligdagen kan du komme i Broen og tale med din behandler. Du kan også få udleveret din medicin, og du har mulighed for at blive tilset af en sygeplejerske eller læge, hvis du har behov for det. Du kan også bare få en hyggesnak med personalt og socialt samvær med andre, der også kommer i Broen.

    Vi har gode sociale aktiviteter på Broen, som du har mulighed for at deltage i. Vi har fx et samværstilbud, hvor vi serverer morgenmad og frokost.

    Vigtigst af alt, så arbejder vi sammen for, at du kan få en meningsfuld og bedre hverdag.

    I Broen kan du få hjælp til:

    • Din boligsituation
    • Din økonomiske situation
    • Netværk
    • Beskæftigelse
    • Følgeskab i sundhedsvæsenet

     

    Sådan får du adgang til tilbuddet

    Hvis du syntes Broen lyder som noget for dig, så skal du kontakte Rådgivningen, på 89 40 11 95 for at få adgang til tilbuddet. 

    Lovgrundlag

    Tilbuddet drives efter servicelovens § 101.

    Sidst opdateret: 10. april 2024