Gå til hovedindhold

Kirsten Overgaard Hjortholm Olsen og Gunnar Steen Jacobsens Familiefond

Puljerunden for ansøgninger i 2025 er åben. Ansøgningsfristen er d. 3 marts kl. 12:00.

Indhold

    Om Kirsten og Gunnar Fonden

    Der uddeles årligt fire legater á 300.000 kr. ved én ansøgningsrunde. Det er fondens bestyrelse, der vurderer de indkomne ansøgninger. Under denne vurdering kan bestyrelsen gøre brug af sagkyndige vurderinger fra ARoS, Det Jyske Musikkonservatorium eller anden faglig assistance, som bestyrelsen vurderer nødvendig. Du kan forvente svar på din ansøgning indenfor tre måneder efter fristen.

    Det er ikke et krav, at du som ansøger skal have bopæl i Aarhus, men du skal forholde dig til og argumentere for hvordan netop dit værk, projekt eller initiativ kan bidrage til et rigere kunst- og kulturliv i Aarhus. Værkets, projektets eller initiativets idé og udførelse skal således være grundigt beskrevet. 

    Ansøgninger inden for musik, skulptur, billedkunst og landart har fortrinsret.

    Du kan søge som enkeltperson, gruppe, forening eller institution.

    Nyt ansøgningssystem

    Fonden har fået nye ansøgningssystem, som betyder at du nu skal oprette en profil og ansøge via nedenstående link.

    Spørgsmålene i ansøgningsskemaet og krav til formalia er de samme.

    Ligesom i det gamle system, vil du via den profil du opretter, kunne se tidligere ansøgninger/legater. Hvis du har et igangværende legat, vil udbetalinger som noget nyt skulle anmodes igennem systemet. Vejledning hertil vil fremgå inde på siden, men du kan altid ringe til vores administrator på 21 99 69 33, hvis du har brug for hjælp. Alle legatmodtagere vil også modtage en mail om dette inden længe.

    Opret ansøgning ved at klikke her
    Læs mere om Kirsten & Gunnar Fonden her

    FAQ

    Kirsten og Gunnar Fonden er stiftet for at støtte det aarhusianske kunst- og kulturliv.

    Ansøgninger indenfor musik, skulptur, billedkunst og landart har fortrinsret.

    Du kan søge som enkeltperson, gruppe, forening eller institution.

    Det er ikke et krav, at du som ansøger skal have bopæl i Aarhus, men du skal forholde dig til og argumentere for hvordan netop dit værk, projekt eller initiativ kan bidrage til et rigere kunst- og kulturliv i Aarhus.

    Det er fondens bestyrelse, der vurderer de indkomne ansøgninger. Under denne vurdering kan bestyrelsen gøre brug af sagkyndige vurderinger fra ARoS, Det Jyske Musikkonservatorium eller anden faglig assistance, som bestyrelsen vurderer nødvendig

    Næste ansøgningsfrist er den 3. marts 2025 kl. 12.00.

    I 2025 er der fire legater på hver 300.000 kr.

    Du kan i pdf'en her se et eksempel på ansøgningsskemaet.

    Som vedhæftede filer skal vi bruge:

    • vedtægter, hvis du søger på vegne af en forening
    • evt. samarbejdsaftale(r)
    • evt. kommunikationsplan
    • tidsplan
    • budget
    • relevante bilag eller billeder
    • CV

    Du kan forvente svar på din ansøgning indenfor tre måneder efter fristen.

    Når legatet ønskes udbetalt logger du ind på din profil og anmoder om en udbetaling i fanen ’Betalingsplan'. Vejledning for hvordan du anmoder om udbetaling vil fremgå på siden.

    50% af legatet kan udbetales ved projektets start, mens det resterende beløb kan udbetales med 40% på et aftalt tidspunkt og 10% når projektet er afsluttet, og regnskabet er godkendt af Fonden.

    Projektet forudsættes gennemført i overensstemmelse med beskrivelsen i ansøgningen. Ved væsentlige ændringer skal Fonden orienteres - du kan sende besked til os via fanen 'Dialog/Bevillingsbrev' inde på din profil.