Nye leverandører pr. 1. august 2024

Her kan du få svar på de mest almindelige spørgsmål i forbindelse med skiftet til nye leverandører af kørsel.

De nye leverandører er:

• Vikingbus skal fremover køre til Stensagerskolen og stå for kørsel på Voksenhandicapområdet
    • HB-Care skal fremover køre til Langagerskolen og stå for kørsel på Sundhed og Omsorgs område.

Spørgsmål og svar i forbindelse med opstart af nye aftaler på specialkørsel

Aarhus Kommune er lovmæssigt forpligtet til at sætte området i udbud. Sidste gang der blev afviklet udbud på området var i 2016.

Nej det er ikke muligt. Alle kørsler skal fordeles på de to leverandørers nye aftaleområder.

Ja. Der bliver tildelt en fast chauffør til hver rute med tilknyttede reservechauffører, i det omfang hvor det er muligt. Der kan være afvigelser, hvis der opstår akut sygdom.

Kørslen er tilrettelagt som rutekørsel.

Det betyder, at vognen kører en fast rute med en primær chauffør samt faste reservechauffører.

Tidspunkter for ud- og hjemkørsel er tilrettelagt under hensyn til kørsel med andre.

Ruterne bliver løbende planlagt og tilrettelagt og du skal være forberedt på, at der kan ske afvigelser.

Der er tale om fast rute (samme adresser til/fra) - fast tid - fast chauffør.

Eksempel: Det betyder, at brugeren kan have flere chauffører om fx eftermiddagen, hvis der vælges hjemkørsel mandag kl. 14, tirsdag kl. 15, onsdag kl. 13.30, torsdag kl. 16 og fredag kl. 12. I denne situation har brugeren fem forskellige chauffører om eftermiddagen. Hertil kommer afløsere.

Derfor anbefaler vi, at der i videst mulige omfang vælges det samme hjemkørselstidspunkt hver dag.

Ja. Der vil blive justeret på alle kørsler.

Dit barn kan få nye kørselskammerater, ny chauffør, ny rute og afhentningstidspunkt.

Vi vil gøre alt hvad vi kan, for at ændringerne bliver så minimale som muligt for jer og jeres børn. I skal dog forvente at der vil være en ændring.

Du vil blive kontaktet af den nye morgenchauffør, når planlægningen af de nye ruter er færdig. Du vil tidligst blive kontaktet i løbet af uge 32 2024.

Du vil ikke få hurtigere besked, hvis du kontakter os telefonisk eller på mail. Vi kan først give besked når planlægningen er færdig og det er den først tidligst i uge 32 2024.

Ja, hvis man er tilmeldt vores sms-service nu, så vil man også fortsat modtage sms’er. Så hvis I får daglige sms’er fra Kørselskontoret nu, så vil I også få det fremadrettet.

Ja som udgangspunkt. Vi får dog hele tiden ændringer ind fra andre forældre/skoler i forhold til børnenes kørselsmønster, dertil kommer der også nye børn til i kørselsordningen og andre går ud – hvilket kan give afvigelser og ændringer.

Husk at ændringer i dit barn kørsel samtidigt vil påvirke andre børns kørsel.

Vi er klar over, at alle nye indtryk kan kræve tilvænning. Vi beder derfor om jeres forståelse og tålmodighed så både børn og chauffører kan få tid til at lære hinanden at kende.

Hvis der skulle være nogle ting som ikke fungerer med de nye kørsler efter 3-4 uger efter opstarten, er du velkommen til at skrive til os på vores mailadresse mba-befordring@aarhus.dk. Du bedes beskrive de problemstillinger der ikke fungerer ved kørslen.

Sidst opdateret: 10. juli 2024