225-timersreglen - for ægtepar

Læs mere om 225-timersreglen - for ægtepar i Aarhus Kommune her.

Kan du ikke kan dokumentere 225-timers ordinært arbejde vil din økonomiske hjælp blive reduceret eller bortfalde.

Du vil først have ret til at få fuld hjælp, når du igen kan dokumentere 225-timers ordinært arbejde indenfor de seneste 12 kalendermåneder. Alle 225-timer skal ligge efter det tidspunkt, hvor din økonomiske hjælp blev reduceret eller faldt bort.

225-timers reglen gælder for både enlige og ægtefæller.

Undtagelser

225-timersreglen gælder ikke, hvis:

• Jobcentret vurderer, at din evne til at arbejde er meget begrænset
    • Jobcentret er i gang med at vurdere, om du kan få godkendt ressourceforløb, fleksløn eller førtidspension
    • Du er under revalidering
    • Du er gift, og en af jer får selvforsørgelses- og hjemrejseydelse eller overgangsydelse, og den anden får en offentlige ydelse, der ikke er betinget af, at man skal søge arbejde (folkepension, førtidspension, SU, efterløn eller lign.)
    Sidst opdateret: 13. august 2023