Digitalisering & Forretningsudvikling: Start 25. september 2024

I samarbejde med Aarhus BSS udbyder Jobcenter Aarhus nu igen forløbet Digitalisering & Forretningsudvikling (tidl. Digital Innovation). Et forløb, som klæder dig på til at kvalificere og deltage i nogle af de mange tværfaglige digitaliseringsprojekter virksomhederne står overfor i dag.

Forløbet varer 6 uger og består af:

• 3 ugers undervisning på højt fagligt niveau på Aarhus BSS.
    • Efterfulgt af 3 ugers case-arbejde, hvor man i grupper skal arbejde med en virksomhedscase.

Kurset giver dig en bred viden om digitalisering, og du vil bl.a. se på nogle af de mange udfordringer og muligheder, digitaliseringen giver virksomhederne. Med et teoretisk afsæt får du analytiske værktøjer, modeller og projektledelsesredskaber, som du kan anvende i en digital kontekst. Kurset afsluttes med bevis og præsentation af cases for virksomhederne. Kurset er på højt fagligt niveau og kommer bl.a. ind på følgende områder:

• Forretningsforståelse
    • Dataforståelse og hvordan man kan bruge data som beslutningsgrundlag
    • Nye organiseringsformer (økosystemer)
    • Evaluering og gevinstrealisering af digitalisering
    • At analysere og tegne forretningsprocesser
    • At håndtere forandringsledelse og projektledelse i en digital kontekst
    • At arbejde med brugere, herunder sociale medier og brugerstudier
    • At udvikle digitale forretningsmodeller og digital marketing
    • Nye teknologier og teknologiforståelse

Hvem kan deltage?

Forløbet er for dig, der har interesse for digitalisering, og måske har du allerede et overordnet indblik og forståelse for digitalisering generelt, men det vigtigste er, at du er engageret, nysgerrig og klar på at lære om digitalisering. Du har en akademisk uddannelse, og er registreret som ledig dagpengemodtager hos Jobcenter Aarhus. Der er ingen krav ift. ledighedslængde, og uddannelsesmæssig baggrund er heller ikke afgørende – det handler mere om at du har motivationen for, og kan se dig sig selv arbejde tværfagligt med digitalisering og meget gerne i en SMV.

Næste forløb starter den 25. september 2024 og foregår ved personligt fremmøde på BSS.

Informationsmøde

Den 2. september 2025. Informationsmødet foregår online via Zoom.

• Deltagelse i informationsmødet er en forudsætning for optagelse på forløbet.
    • Bemærk at du efter informationsmødet ansøger om en plads på forløbet.
    • Du er dermed ikke sikret en plads blot ved at deltage i informationsmødet.
    • Der oplyses om ansøgningsprocessen på informationsmødet.

Tilmelding til informationsmøde

Tilmelding til virksomhedskonsulent Mette Espersen på e-mail: vtv@aarhus.dk - att. Mette Espersen, digitalisering

Kontaktperson hos Jobcenter Aarhus

Virksomhedskonsulent Mette Espersen på mail: vtv@aarhus.dk - att. Mette Espersen, digitalisering