Få en wingman til din jobsøgning

Har du lysten og viljen til at sætte ekstra fart på din jobsøgning? Så har du muligheden for at blive en del af vores wingman-forløb, som tager udgangspunkt i dig og din jobsøgning.

Når du er en del af wingman-forløbet, får du din egen wingman, som du i 13 uger skal arbejde tæt sammen med omkring din jobsøgning.

Din wingman har stor viden om virksomhedernes rekrutteringsbehov og ved, hvad de lægger vægt på, når de ansætter.

For at du får mest muligt ud af forløbet, og dine kompetencer og idéer bliver bragt i spil, er det afgørende, at du er engageret og arbejder med de områder, I aftaler under forløbet.

Du kan glæde dig til et forløb, hvor du bl.a. får:

• sparring på din jobsøgningsstrategi
    • hjælp til at oversætte dine kompetencer til konkrete opgaver i virksomheder
    • input til dit ansøgningsmateriale
    • viden om, hvordan du tager uopfordret kontakt til virksomheder
    • viden om, hvordan du aktivt kan bruge virksomhedspraktik, løntilskud mm. i din jobsøgning
    • redskaber, der øger din viden om virksomheder, hvor du kan søge jobs
    • netværk med andre jobsøgende kandidater.

Forløbet består som udgangspunkt af følgende*:

Uge 1: Du taler med din wingman på telefonen og aftaler at starte forløbet

Uge 2: Du har første samtale med din wingman på 1 time

Uge 5: Du har en samtale på 30 minutter med din wingman

Uge 8-12: Du er med til en workshop med de andre kandidater i forløbet og får yderligere sparring med en anden virksomhedskonsulent, der vil prøve at bringe dig i spil hos konkrete virksomheder

Uge 13: Du har den afsluttende samtale på 30 minutter med din wingman

*Wingman-forløbet er tilpasset dig, så møderne kan ligge i andre ugerne end beskrevet ovenfor.

For at du får mest muligt ud af forløbet, er det afgørende, at du er engageret og arbejder med de områder, I aftaler, mellem møderne.

Send en mail til kvu@msb.aarhus.dk eller tal med din jobkonsulent til dit næste møde, hvis du vil høre mere om forløbet, eller hvordan du får tilknyttet en wingman.

Du kan glæde dig til et forløb, hvor du bl.a. får:

- sparring på din jobsøgningsstrategi

- hjælp til at oversætte dine kompetencer til konkrete opgaver i virksomheder

- input til dit ansøgningsmateriale

- viden om, hvordan du tager uopfordret kontakt til virksomheder

- viden om, hvordan du aktivt kan bruge virksomhedspraktik, løntilskud mm. i din jobsøgning

- redskaber, der øger din viden om virksomheder, hvor du kan søge jobs

Send en mail til vtv@aarhus.dk med "Att. Wingman-AC, Sonay Sevindik" i emnefeltet, eller tal med din jobkonsulent til dit næste møde, hvis du vil høre mere om forløbet, eller hvordan du får tilknyttet en wingman.

Sidst opdateret: 3. juli 2024