Gå til hovedindhold
Nyheder fra Sociale Forhold og Beskæftigelse

Lasse har skabt et fedt marketingjob i en start up

Fra journalist på et nationalt medie til marketingansvarlig i en start up. Kursus gennem Jobcenter Aarhus hjalp ham på vej.

  • Læs op

Indhold

    "Journalistik og digital marketing har faktisk overraskende meget til fælles. Overgangen kræver blot, at du får nogle ekstra værktøjer i din kasse, som du kan bruge målrettet til at skabe kommerciel vækst fremfor kun at fortælle historier," fortæller Lasse Koertsen.

    Lasse er uddannet journalist, men han har arbejdet sig over i marketing-verdenen. Her hjalp kurset "Digital Koordinator" ham på vej, der kan søges af dagpengemodtagere tilknyttet Jobcenter Aarhus.

    Han forklarer, at det i journalistikken er essentielt at fortælle historier, som kan vække interesse og empati. Det samme gør sig gældende inden for digital marketing, hvor det handler om at skabe indhold, der engagerer forbrugeren og motiverer til handling.

    Det intensive kursus Digital Koordinator gav ham muligheden for at foretage det karriereskifte, han drømte om. Kurset sluttede med en matchmaking event, hvor en række mindre virksomheder var inviteret. 

    Her mødte Lasse ejeren af CyberMinds, Bjarke Petersen, der arbejder med it-sikkerhed. De to lavede straks en aftale om at prøve samarbejdet af i en virksomhedspraktik og en løntilskudsansættelse.

    "Samarbejdet har været intet mindre end fantastisk. Lasse og jeg er på præcis samme bølgelængde, og det har givet os mulighed for at brainstorme og jagte utallige ideer sammen. Det er en konstant balancegang, og vi bestræber os på at fange hver eneste bold, vi kaster op i luften, tilføjer arbejdsgiveren," fortæller Bjarke Petersen.

    Lasse har på et halvt år positioneret CyberMinds i IT-sikkerhedsverdenen ved at udvikle en innovativ LinkedIn-strategi, der fremstiller CyberMinds som en autoritet inden for it-sikkerhed. Gennem engagerende videoer, hvor han bruger sine kompetencer som journalist, producerer han indhold, som skaber et troværdigt billede af virksomheden.


    Digital koordinator kurset har givet et boost

    Udover videoformatet laver Lasse Koertsen også helt grundlæggende markedsføring. Det er både Paid Advertising, SEO, copywriting, hjemmesideoptimering, organiske opslag og SoMe-drift.

    Som marketingansvarlig står Lasse Koertsen med ansvaret for at lægge en langsigtet strategi og sørge for, at virksomheden bevæger sig i den rigtige retning. Lasse kan varmt anbefale kurset, som blev hans startskud til en ny karriere.

    "Hvis du kommer med på kurset, skal du være klar over, at der er rigtig meget at lære, og at du ikke bliver verdensmester i marketing fra dag ét. Men det skal nok komme med tiden," siger Lasse, der blev fastansat i november og dermed blev den første medarbejder i CyberMinds.

    Der kommer et nyt kursus i digital marketing med start mandag 26. februar. Læs mere om forløbet her.

    Sidst opdateret: 21. marts 2024