Bygnings- og boligregistret (BBR)

Oplysningerne i BBR stammer fra ejerne og fra byggemyndighederne. Der er oplysninger om areal, indretning, materiale, installationer og opførelsesår.

Det er vigtigt, at oplysningerne er korrekte, da de bruges af andre myndigheder, bl.a. til vurdering. Hvis du foretager ændringer på din ejendom, som ikke kræver en byggetilladelse, skal du blot oplyse ændringerne til BBR. Du kan kontakte Aarhus Kommunes BBR-kontor på bbr@aarhus.dk.

Du har altid mulighed for at hente en BBR-ejermeddelelse via www.ois.dk

Du kan også let få adgang til en række ejendomsoplysninger på boligejer.dk

 SKAT kontakter i perioden juli 2017 til udgangen af 2018 alle ejere og administratorer af erhvervsejendomme for at indsamle oplysninger til BBR. SKAT behandler svarene og opdaterer BBR. SKAT overdrager svar til BBR, som kræver byggetilladelse eller anden grundigt gennemsyn, før ændringen kan foretages.

Hvis du skal ændre i dine BBR-oplysninger, kan du finde blanketterne til det på KL’s hjemmeside