Hvad skal jeg være opmærksom på, når jeg afleverer mine personoplysninger til en anden leverandør end kommunens?

Den leverandør, som du selv har valgt, er nødt til at registrere nogle oplysninger om dig, så vi kan betale leverandøren for det hjælpemiddel, du har fået bevilliget. Det er bl.a. dit navn, adresse, cpr-nr. samt oplysninger om det bevilgede hjælpemiddel.

Leverandøren må kun bruge dine oplysninger til levering af det hjælpemiddel, som vi har bevilliget. Det betyder, at leverandøren fx ikke må kontakte dig for at sælge andre varer til dig, når du har fået dit hjælpemiddel. Hvis leverandøren henvender sig til dig for at sælge andre varer, kan du klage til Datatilsynet.

Hvis du ikke vil give leverandøren de oplysninger, som skal bruges for at levere det hjælpemiddel, som du har fået bevilliget af Aarhus Kommune, anbefaler vi, at du bruge vores leverandør.

Sidst opdateret: 15. august 2023