Hjælpemidler i hverdagen

Er det vigtigt at du sætter dig ind i, hvilke krav og betingelser der ligger til grund for vores vurdering af din ansøgning. Så kan vi behandle ansøgningen hurtigere, hvilket sparer tid for dig og dit barn.

På disse sider kan du læse mere om de enkelte for former for hjælpemidler:

Forbrugsgoder - se mere her: Forbrugsgoder

Vægtprodukter – se mere her: Vægtdyner

Personlige hjælpemidler - se mere her: Personlige hjælpemidler

Handicapbil - se mere her: Handicapbil

Hjælpemidler til syn, hørelse og kommunikation – se mere her: CSH

I skal ansøge om hjælpemidler, forbrugsgoder, boligindretning  med mere digitalt. Klik på linket herunder for at ansøge.

 

 

Når du har ansøgt om et hjælpemiddel kan du forvente at blive kontaktet af en af vore konsulenter.

Vi vurderer barnet samlede situation når der skal gives en afgørelse, og i nogle tilfælde skal vi bruge lægeoplysninger for at kunne vurdere din ansøgning.

Når vi skal vurdere, om barnet kan få hjælp, kan det foregå pr. telefon, ved et besøg hos jer, på Børneteamets kontor, i barnets daginstitution eller behandlende institution.

I har ret til at have en bisidder hos jer. Dette kan være en pårørende, en ven eller en repræsentant fra en patientorganisation.

I vejledningen om hjælpemidler findes et punkt omkring særlige hensyn til børn med handicap. Det betyder, at der kan være et højere serviceniveau for bevilling af hjælpemidler til børn end til voksne. Du skal derfor være forberedt på, at bevillingskriterierne kan ændre sig, efter at du er fyldt 18 år.

Når den unge bliver 18 år, overgår sagsbehandlingen vedrørende hjælpemidler, forbrugsgoder og boligændringer til en konsulent på voksenområdet.

De oplysninger I giver os, vil blive gemt elektronisk

Du kan kontakte os på mail eller telefon 87 13 16 00. Se kontaktoplysninger her på siden.