Vil du være mentor for en ung?

Du kan blive mentor for en ung der går i 6. - 10. klasse, som har behov for støtte og hjælp i forhold til skolen, lektier og fritid.

To piger på en terrasse

Mentorordningen bygger på ung-til-ung princippet og er en håndsrækning til unge fra 6.-10. klasse i Aarhus Kommune. Formålet er at styrke elevernes uddannelsesparathed samt støtte i overgangen til ungdomsuddannelse og til ungdomslivet.

SÅDAN BLIVER DU MENTOR

For at blive mentor er du studerende ved en uddannelsesinstitution i Aarhus, på hovedforløbet på en erhvervsuddannelse eller i mesterlære. Du kan også være i fast job eller orlov med tid og overskud til at være mentor ved siden af.

Der rekrutteres og uddannes mentorer to gange årligt. Jobopslaget vil være at finde på aarhus.dk/job, når der er åben for ansøgninger.

Få mere at vide om mentorordningen her: Ung-til-ung mentorordning

For yderligere oplysninger er du velkommen til at kontakte UngiAarhus:
    Marlene Lind malilo@aarhus.dk eller Christine Worm wocc@aarhus.dk

Sidst opdateret: 21. december 2023