Gå til hovedindhold

Betalingskort og webbestilling på skoler og klubber

Køb og tilmelding til arrangementer på skoler og klubber.

Indhold

    Alle klubber og skoler overgår til en ny betalingsløsning, hvor du bl.a. kan tilmelde dit barn til arrangementer og købe mad.

    Dit barn får et nyt betalingskort til køb af mad i skolekantinen og i klub. Du kan som forældre bestille og købe mad via en webløsning.

    Betalingskortet skal gøre det nemt og mere sikkert for eleverne at handle i skolens kantine og i klubben.

    Du kan som forældre se hvad dit barn har købt, og tilmelde dit barn til arrangementer og ture via løsningen. Du kan selv styre, hvor mange penge dit barn dagligt må bruge.

    Alle skoler og klubber forventes at anvende løsningen i løbet af januar 2023.

    Forældre kan logge på hjemmesiden 8000.cpos.dk ved hjælp af NemID.  

    Her kan du: 

    • Sætte penge ind på kortet. 
    • Bestemme et max. beløb som dit barn kan handle for pr. dag/uge/måned. 
    • Bestille optankning, så kortet bliver fyldt op automatisk. 
    • Spærre kortet og bestille et nyt kort (et nyt kort koster 50 kr.) 

    Når du er logget på 8000.cpos.dk med NemID, kan du se alle dine børns kort. Begge forældre har således adgang til at sætte penge ind på børnenes kort. 

    I kantinen vil der være en scanner, hvor dit barn kan se, hvor mange penge, der er tilbage på kortet.  

    Her kan du se en guide til, hvordan du gør følgende:

    • Log ind på siden
    • Se barnets/børnenes konti
    • Sæt penge ind på kortet
    • Opret automatisk optankning på kortet
    • Se kontoudtog
    • Opret og administrer abonnement

     

    Har du problemer med at bruge funktioner på hjemmesiden 8000.cpos.dk skal du kontakte C-pos support. Du kan skrive til dem via hjemmesiden.

    1. Gå til 8000.cpos.dk
    2. Vælg punktet 'Support' i menuen i venstre side
    3. Udfyld formularen

    C-pos support kan bl.a. hjælpe med:

    • Problemer med at betale ved optankning af kort
    • Problemer med automatisk optankning af kort
    • Hvis du oplever fejlmeldinger på siden generelt

    Har du spørgsmål til retningslinjer fx for om man kan forudbestille mad på jeres skole eller klub, er det skolen eller klubben, du skal henvende dig til. Se på Aula eller på skolens og klubbens hjemmeside, hvem du skal kontakte. Det er også skolen eller klubben du skal kontakte, hvis du mener, at der er betalt for forkerte varer på dit barns konto.

    Sidst opdateret: 27. september 2023