Er sprog og kommunikation svært for dit barn?

Har dit barn svært ved at udtrykke sig eller at udtale ordene, og er dit barn indstillet til PPR? Så er det muligt for dit barn at få hjælp igennem Kompetencecenter for Sprog og Kommunikation (KSK).

Hvad er Kompetencecenter for Sprog og Kommunikation?

På Kompetencecenter for Sprog og Kommunikation (KSK) kan børn med sproglige vanskeligheder, der er indstillet til PPR, blive henvist til et forløb.

Du kan også få rådgivning som forælder. Det samme kan pædagoger og lærere omkring dit barn.

Kompetencecentret tilbyder sproggrupper for børn.

Hvor ligger Kompetencecenter for Sprog og Kommunikation?

Du finder kompetencecentret her:

Høgevej 25B

8210 Aarhus V.

Hvad er sproggrupper?

Sproggrupper er forløb for børnehavebørn, som har sproglige vanskeligheder, eller som har svært ved at udtale ordene.

Børnene arbejder med det, de har svært ved igennem at øve lyde, og hvordan de bruger sproget. Børnene bruger alle deres sanser.

Sproggrupper varer 16 uger med 8 timer om ugen.

For børn i Sproggrupper er der mulighed for undersøgelse og vejledning fra fysioterapeut.

Hvis du vil vide mere

Du er velkommen til at kontakte PPR teamleder, Maria Dodensig Lundgaard, på tlf. 51 57 68 01 eller mail madol@aarhus.dk

Sidst opdateret: 17. april 2024